2013. május 5., vasárnap

Mandulás félhold...




Ilyen sütit hozott egyik kolléganőm egy hétfő reggel...,megkóstoltam és annyira ízlett,hogy rögtön elkértem a receptet:)Bár nem sűrűn sütök,de gondoltam ezt ki kell próbálnom!
Remekül sikerült,bár szerintem kevés mandulaaromát tettem bele,de így is mind elfogyott:))
Ugyan az eredeti recept szerint félhold alakúra kellene szaggatni mikor elkészült,de én "csak"felvágtam
kockákra(?)...és hát senki sem panaszkodott a formája miatt:))





 RECEPT

Tésztához:
 - 4 tojás
 -10 dkg porcukor
 -10 dkg vaj
 -2 ek. tejföl
 -10 dkg liszt
 - 1 csomag sütőpor
 -3 ek. kakaópor(cukrozatlan)

Krémhez:
 - 4 dl tej
 -20 dkg porcukor
 -25 dkg vaj vagy margarin
 -15 dkg búzadara
 -3-4 tk. mandulaaroma

Tetejére:
 -10 dkg tortabevonó
 -3 dkg vaj

A tojásokat szétválasztottam,a fehérjét pici sóval kemény habbá vertem.A tojások sárgáját a porcukorral,vajjal és a tejföllel kikevertem,majd hozzáadtam a sütőporos-kakaós lisztet,legvégül a felvert tojáshabot.A tésztát sütőpapírral bélelt (30x40cm-s) tepsibe öntöttem és előmelegített sütőben megsütöttem(kb.20-25 perc alatt,de ez sütőtől függ!)
Közben elkészítettem a krémet:felforraltam a tejet,beletettem a darát,a porcukrot és kevergetve sűrűre főztem.Amikor kihűlt belekevertem a puha vajat,majd a mandulaaromát.
Az elkészült krémet a kihűlt tésztára kentem.A tetejére olvasztottam tortabevonó csokit,hozzákevertem a vajat és ezzel megkentem a sütit.Végül szeletelt mandulát szórtam rá és már ment is a hűtőbe.
Kb.1 óra elteltével már annyira megszilárdult a krém,hogy könnyen lehetett szeletelni:))
Ha valaki mégis szeretné formára szaggatni,akkor mielőtt hűtőbe tenné tegye azt meg,mert akkor még puha a csoki és nem fog megrepedni:)
Jó étvágyat!

Sok szeretettel köszöntöm az új olvasómat, és természetesen MINDEN ÉDESANYÁT!!!!!!




Legyen szép napotok:))

11 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, van is itthon hozzá minden, talán a hétvégén meg is fogom sütni. :) Kösz a receptet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen:) Majd megírod,milyen lett ??

      Törlés
    2. Elkészült. Finom. Nagyon. Már a blogomon. Köszönöm! :)

      Törlés
    3. Nagyon örülök!!!Köszi,hogy megírtad:)

      Törlés
  2. Süti:-) Én sem panaszkodnék a forma miatt!
    Elég rég hasonlót, vagy talán ugyanezt sütöttem egy magazinból. Hogy én mit szenvedtem a holdformára vágással! Végül simán szeletekre vágtam. Így Te se bánd, hogy ilyen lett, legalább megúsztál egy kis bosszúságot:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezért jó,ha már kipróbált recepteket kérek el,mert a mások tapasztalatát is felhasználhatom...:))
      Örülök,hogy írtál!

      Törlés
  3. Sütemény mindig jöhet, köszönöm a receptet!!!:))) Puszillak és szép napot!!!:)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen,örülök ha örülsz:))!!Remélem ki próbálod,és megírod ,hogy lett-e sikere...:)))Puszi Neked!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...